Wij beschikken over een vaste kraan tot 26 ton en hebben een verwarmde loods met stofafzuiging.
De kosten hangen af van het type materiaal, de status van de boot en of het een 1 of 2 componenten verfsysteem betreft.
Vraag vrijblijvend offerte aan.
Schilderen van een boot kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Denk aan afmeting, grote schades en aantal verflagen.
Strak schilderen van een boot is vakwerk. Een geoefend en ervaren oog is noodzakelijk om te kunnen beoordelen hoe een boot het beste behandeld kan worden. Bij Vlietland Jachtservice wordt gekeken naar het materiaal waar de boot van is gemaakt, de staat van de ondergrond en welke voorbehandelingen er nodig zijn. Als trotse booteigenaar wil je natuurlijk zo lang als mogelijk van uw boot kunnen genieten, zonder problemen.
Als u wilt dat de boot er strak uitziet en goed beschermd is, laat dan het schilderwerk over aan onze ervaren schilders.
Vlietland Jachtservice is de haven in recreatiegebied Vlietland. Wij beschikken over een 26 tons botenkraan waar we uw boot mee uit het water kunnen halen. Na het schoonmaken en afspuiten van uw boot zetten wij uw bezit in een stofvrije verwarmde loods. Zo is er controle over de luchtvochtigheid, temperatuur en stof voor het meest optimale resultaat. Wij laten uw stalen, houten of polyester boot er graag weer als geheel nieuw uitzien.
Het schilderen van de boot is een uitdagende, maar essentiële taak. Een boot ondervindt voortdurend de meest diverse weersomstandigheden. Denk aan water, warme zon en krachtige wind. Een goede beschermlaag en goede verzorging zijn daarom van groot belang.
Het schilderen van een boot kan opgedeeld worden in het bovenwaterschap en het onderwaterschip. Met schilderen van het bovenwaterschap bedoelen we het gedeelte van de boot wat niet in het water ligt, dus vanaf de waterlijn en de romp naar boven, het dek en de opbouw. Het onderwaterschip is het gedeelte onder de waterlijn. Er is een groot verschil tussen een verfsysteem voor het bovenwaterschip en het onderwaterschip. Verven die geschikt zijn voor boven water zijn bijna nooit geschikt voor onder water en andersom geldt hetzelfde. De verflaag voor het bovenwaterschip bestaat over het algemeen uit een primer en/of grondverf en een lak. De verflaag voor het onderwaterschip bestaat over het algemeen uit een primer en/of grondverf en een onderwaterverf of antifouling. Mocht uw polyester boot niet behandeld zijn krijgt u osmose in het polyester. Dit zijn kleine blaasjes en als u deze openprikt stinken ze. Vraag ons dan naar een osmosebehandeling. Wij schillen de huid en bouwen de verflagen compleet opnieuw op.
Naast het reguliere schilder- en lakwerk doen wij ook speciale beits- en lakklussen. Het houtwerk in en op de boot heeft door de tijd heel wat te lijden van zowel het gebruik als de inwerking van het (uv) licht. Het opnieuw laten lakken van het interieur of exterieur geeft de boot weer een fijnere uitstraling. Denk aan relingen, deuren, tafels, keukens, teakdekken, potdeksel, motorkist, mast en/ of giek etc.
De jachtschilders bij Vlietland Jachtservice werken uitsluitend met professionele een en twee componenten jachtlakken om het perfecte resultaat te creëren. Een één-componenten lak is, zoals het woord al zegt, een bootlak die uit slechts één deel bestaat. Deze is gemakkelijk te verwerken en droogt niet zo snel. Een twee componenten lak voor een boot wordt steeds populairder. Deze verf bestaat uit twee delen en is harder, krasvast, behoudt beter zijn glans en droogt sneller. Het is dus een lak die kwalitatief goed is om de boot mee af te werken. Nadeel is dat deze voor de amateur lastiger te verwerken is.
Wij werken met merken als Epifanes, De IJssel Coatings en International . Elk gewenste kleur en merk kunnen wij u leveren.
Wij werken het gehele jaar door. In de zomer om schades bij te werken en in de winter tijdens de winterstalling als u de boot niet zelf gebruikt.
De tijdsduur voor het schilderen van uw boot kan variëren, afhankelijk van de grote van uw boot, de staat van de oppervlakken, het type schilderwerk (volledige lakbeurt of alleen een touch-up). Moeten alle oude verflagen verwijderd worden, schuren tussen de lagen, droogtijden, primeren en 1 of meerdere verflagen aanbrengen. Hoelang we de boot nodig hebben bespreken we voorafgaand aan de werkzaamheden.
Heeft u schade gevaren, stormschade of wilt u bepaalde plekken of de gehele boot laten schilderen neem geheel vrijblijvend contact op en vraag naar de mogelijkheden.
Vlietland Jachtservice werkt volgens HISWA algemeen Aannemings-, Verkoop- en Leveringsvoorwaarden.
Stap 1: Wat gaan we schilderen of lakken?
Wat is het idee, wat wilt u schilderen, vernieuwen of veranderen, wat zou u handig, mooi of fijn vinden?
Denk aan onderdelen als de romp, dek, opbouw, gangborden, antislip, waterlijn, onderwaterschip, teakdek, interieur, mast, exterieur etc.
Stap 2: We maken een afspraak om de boot te bezichtigen!
U kunt langsvaren bij de haven of we kunnen bij u op locatie komen kijken.
Stap 3: Wat is er allemaal nodig om dit voor elkaar te krijgen?
Denk aan vakmanschap, materialen, tijdsplanning etc.
We bepalen samen de de gewenste verfmaterialen, tijdsperiode, verfmerk en kleuren.
Stap 4: We maken samen een overzicht van de uit te voeren werkzaamheden, maken een offerte op maat en bespreken het beschikbare budget.
Stap 5: U geeft akkoord op de uit te voeren werkzaamheden en de opgemaakte offerte. We plannen een datum in dat u uw boot kunt brengen.
We zetten de boot op de kant met onze notenkraan tot 26 ton. Daarna spuiten we de boot af met de hogedrukspuit en maken de boot schoon waar nodig.
Na drogen gaat de boot naar binnen in een van onze loodsen en beginnen we met demonteren van uw beslag en schuren, plamuren en schilderen een of meerdere lagen waar nodig en zoals afgesproken.
Stap 6: Drogen, uitharden, afmonteren en een afspraak inplannen om de boot te water te laten en op te halen en te genieten van het mooie eindresultaat. Zodat de boot weer een aantal jaren goed beschermd kan rondvaren.